9.12.2013

Piparkakkutaikina :)

Tänään oli ihana päivä kun meidän uusi uuni tuli meille. Ja se on todella hieno.. Eilen illalla tein piparkakkutaikinaa, ja tänään sitten leivoin ensimmäisen pellillisen pipareita.. Näistä tuli todella rapsakoita. :) Taikina on vehnäjauhoista(, joten äitini ei pysty keliakan takia syömään näitä pipareita). :/ Tämä reseptin löysi tai keksi minun äitini. Minun pitäisi kysyä että mistä hän sen löysi tai keksi. :)

Resepti (Kukkolan piparkat; niin ainakin lukee tässä muistivihkosessa): 
4 ½ dl sokeria 
3 kanamunaa 
400 gr rasvaa 
1 dl siirappia 
mausteet: 5 tl kardemummaa, 2 tl kanelia, 2 tl neilikkaa ja 2 tl inkivääriä
3 tl ruokasoodaa 
3 dl perunajauhoja 
9 dl vehnäjauhoja

Annetaan seistä vuorokauden ajan. Kauli taikina puolen cm:n paksuiseksi levyksi. Kypsennä 225 celciusastetta. 





Joulu jollottaa... <3 Minun pitäisi keksiä joululahjoja tietyille ihmisille.. Joulusalaisuuksia... ;) Jouluaika on minun lempiaikaa.. <3 Rakastan sitä fiilistä ja tunnelmaa.. :) Ai että.. Minun pitäisi tehdä joulukortteja ja aika pian.

Tämä tyttö lähtee viikonloppuna kaupungille yhden kaverin kanssa. Ja minä ajattelin että teen postauksen lauantaina, koska se on hyvä päivä. :)

Tänään kävin kaupassa ostamassa lisää tuikkukynttilöitä, rahkaa ja maitopurkin. Ostin omalla rahalla hiussuihkeen, käsirasvan, deodorantin ja huulirasvan. Olin pitkään pitkään halunnut Nivea Lip Butter huulirasvaa ja sain kerrankin sen mitä halusin. :) Hiussuihkeen tarvitsin koska edellinen oli loppumassa. Käsirasvaa ostin sen takia että minun uusin käsirasva tuntuu loppuvan... Ou nou...

Mulla on kädet täynnä työtä koulun ja blogin osalta. Yritän ensin saada hoidettua kouluasiat hyvin ja sitten voin paneutua tähän bloggaamiseen. Mulla on ideoita postauksia varten, mutta en ole saanut tehtyä, mutta olen aloittanut suunnittelemaan. :)

Olikohan tämä tässä? Se vielä että mun kävijämäärä on noussut yli 8000.  

Toivottavasti teillä on ollut mukava päivä ja olette nauttineet talvesta.. :) Hyvää yötä kaikille! Seuraava postaus tulee varmaan torstaina. :)
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kamera: Canon 500D EOS
Objetiivit: Canonin oma objektiivi - Canon EFS 18-55mm
Sigma DC 18-200mm 1:3.5-6.3

Kiitos kun jaksoit kommentoida postaukseeni! <3 :)